15. března 2019

Vše, co jde koupit, vám sežene DoDo

Michaela Brodecká

Startup DoDo je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba zaměřená na Same-Day Delivery. Naším posláním je šetřit čas zákazníků a doručit jim zboží přesně v momentu, kdy ho očekávají. Využíváme sílu pokročilých technologií k tomu, abychom kultivovali logistický trh a doručovali jsme efektivně a udržitelně.

Co pro vás osobně znamenají technologie?

Pro nás technologie znamenají příležitost a nástroj, jak být lídrem v oblasti městské logistiky a být ještě blíže našim zákazníkům. Jsme data-driven startup, který je na moderních mobilních technologiích postavený. My sami se vnímáme více jako technologická nežli pouze logistická společnost. Koordinace zakázek, kurýrů a aut vyžaduje pokročilý IT systém a bez technologií bychom se neobešli. Technologie nám umožňují efektivně plánovat a zajistit, aby nepřišel vniveč ani jediný projetý kilometr, hodina lidské práce nebo místo v zavazadlovém prostoru.

Jak byste definovali slovo inovace?

Třeba tak, že se moc těšíme na dobu, kdy se i do logistiky v širší míře promítnou prvky IoT a smart-home aplikací. Až lidé nebudou muset čekat na balíček z pošty doma či v práci, ale moderní kurýrní služby jim doručí zásilku třeba do garáže nebo kufru auta, které jim uživatel odemkne na dálku mobilem.

Chceme pokračovat v růstu směrem do regionů a expandovat i do sousedních států, primárně zemí V4

Jsou Češi technologicky napřed, nebo pozadu proti ostatním státům?

Obecně vzato jsou Češi vůči technologiím spíše pozadu. Na druhou stranu se rozdíl stále více stírá. I proto se hodně díváme ven, do zahraničí. Účastníme se zahraničních programů – třeba programu Wayra v Londýně, nebo PwC v Berlíně a snažíme se nasávat inspirací ze zahraničí.

Co byla nejdůležitější věc, kterou si firma pod vaším vedením prošla?

Nejdůležitější pro nás byl a stále je řízený růst. Za dva a půl roku od převzetí DoDo od KKCG jsme vyrostli z 20 kurýrů na bezmála 400 a flotilu vozů jsme rozšířili na 140. Takový raketový vzestup s sebou nese extrémní nároky na procesy a plánování. Podařilo se nám vyvinout vlastní logistický systém GAIA, který tohle všechno ustojí. Slouží nám ke koordinaci zakázek, kurýrů a aut, zajišťuje maximální efektivitu naší činnosti a je navíc snadno škálovatelný.

Jaké cíle a sny máte spojené s vaší firmou?

Chceme pokračovat v růstu směrem do regionů a expandovat i do sousedních států, primárně zemí V4. Především však chceme zůstat technologickým lídrem na poli chytré městské logistiky. Trh „same-day delivery“ má obrovský potenciál a v roce 2025 bude ve stejný den doručována hned čtvrtina všech zásilek. Naším cílem je, abychom na to byli dokonale připraveni.

Jaké slovo vystihuje vaši firmu?

Jsou to tři slova. Cokoli, kdykoli a kamkoli.

Michal Menšík, CEO DoDo

Sdílet článek