30. října 2019

5 tipů, jak posunout podnikání na vyšší úroveň

Sylvie Rosová

Rozjeli jste vlastní podnik a nevíte, co dál? Nebo o podnikání teprve přemýšlíte, ale chcete být připraveni na vše? Ať už jste zkušený podnikatel, nováček v branži anebo jen vášnivý samouk, který se zajímá o svět podnikání, inspirovat se můžete příběhy podnikatelů z projektu Zonky místa.

Vše začalo dobrým nápadem, nadšením pro věc, důkladným plánováním a pořádnou dávkou odvahy. O čem je řeč? O nastartování vlastního projektu. Více než 70 z vás s pomocí Zonky založilo své vlastní podnikání. Tím ale cesta našich podnikatelů nekončí. Vyzpovídali jsme je a přinášíme vám 5 tipů, se kterými svůj podnik dostanete zase o něco blíže k vašim zákazníkům.

Vyjděte zákazníkům naproti

Váš produkt nebo služba by zajisté zaujali široké spektrum zákazníků, problém však může nastat v momentě, kdy se k vám nedostanou. U kamenných prodejen a podniků se může expanze do dalších měst zdát poněkud nákladná, existují však možnosti, jak svůj produkt představit širší veřejnosti:

  1. Založte webové stránky, díky kterým se o vás dozví nejen lidé z okolí, ale také krátkodobí návštěvníci. Pokud to druh vašeho podnikání dovoluje, nebojte se ani založení vlastního e-shopu, který vám umožní rozeslání produktů do všech koutů republiky.
  2. Navštivte místní trhy a festivaly. Představte své služby osobně se stejným nadšením, s jakým jste je popisovali své rodině, když jste se poprvé rozhodli založit vlastní podnik. 
Když nejde zákazník k hoře, musí hora k zákazníkovi.
Když nejde zákazník k hoře, musí hora k zákazníkovi.

Expanzi a rozšíření distribuční sítě je jeden z budoucích cílů Valentýna Nohavici, majitele e-shopu Ecokorek, prodávajícího originální, eco-friendly módní doplňky z korku. V budoucnu určitě plánuji navštívit s e-shopem veganské festivaly a rozšířit i celkově nabídku produktů. Dále chci umožnit dodání do více zemí, nejen do Česka a Slovenska,“ říká Valentýn.

Zkvalitněte služby

Asi nemusíme říkat, jak důležitá je kvalita nejen produktů ale i služeb. Kvalitní služba vede ke spokojenému zákazníkovi a spokojený zákazník se nejen rád vrací, ale v ideálním případě se o svou zkušenost také podělí s ostatními. A to přece chceme.  

Kvalitní služby jsou základ každého podnikání.
Kvalitní služby jsou základ každého podnikání.

Podobnou rovnici si dal dokupy také Lukáš Vodička. „Moje vize do budoucna? Určitě neusnout na vavřínech a nadále přinášet kvalitní službu, lépe řečeno čím dál kvalitnější službu. Vím, že taková vize může znít velmi obecně, nicméně v naší branži je kvalita alfou omegou. Klienti musí mít 1000% jistotu, že informace, které získávají, jsou zcela spolehlivé. A (nejen) proto je nikdy nesmíme zklamat,“ tvrdí majitel podniku s příhodným názvem „Zkontrolujeme“. 

Rozšiřte sortiment

Zákazníci o vás ví, vaše služby znají a milují a není pochyb, že by si oblíbili i novinky, které by váš hlavní předmět podnikání doplňovaly. Co třeba ve vinárně nabízet také sýry a jiné pochutiny, které chuť nápoje zvýrazní? A co například uspořádat workshop zaměřený na párování vína s potravinami? Fantazii se meze nekladou.

Svíčky nejsou to jediné, co přináší lidem radost. Právě proto chce Markéta v budoucnu rozšířit sortiment.
Svíčky nejsou to jediné, co přináší lidem radost. Právě proto chce Markéta v budoucnu rozšířit sortiment.

O rozšíření sortimentu přemýšlí také Markéta Böhmová, majitelka jedinečného obchodu se svíčkami v Čáslavi. „Chtěla bych své podnikání rozšířit. Přála bych si mít vlastní dům, kde budu mít vše pohromadě – kosmetiku, kadeřnictví, butik, masáže. Také bych ráda začala realizovat svatby a proměny. Shrnula bych to tak, že chci dělat lidem radost,“ popisuje své plány Markéta. 

Vsaďte na příjemné prostředí

Na přeplněném trhu občas ani kvalitní produkt nestačí. Firmy stále více investují do vztahů s veřejností a snaží se zákazníky navázat jakési hlubší pouto. Mnohdy přitom nespoléhají pouze na „suchý prodej“, ale naopak se snaží svůj produkt spojit s pozitivními emocemi a kvalitně stráveným časem, který v dnešní uspěchané době ocení téměř každý.

I do autoservisu mohou lidé chodit s radostí.
I do autoservisu mohou lidé chodit s radostí.

S tím se ztotožňuje také František Hoppej. „Chci mít firmu, do které budou zákazníci chodit rádi i na kafe a pokec,“ popisuje majitel autoservisu v Mníšku pod Brdy, který si kromě kvalitně odvedené práce zakládá také na slušnosti. 

Staňte se součástí komunity

Obklopte se podobně smýšlejícími lidmi, kteří s vámi budou sdílet nejen své nadšení pro věc, ale také nápady a tipy, které pomohly jim. Součástí podobné komunity se můžete stát také v rámci projektu Zonky místa, který aktuálně zastřešuje více než 70 podniků. 

Přihlášení do projektu vám s sebou navíc přinese nespočet dalších výhod: Zonky vám například pomůže s reklamou, kterou vytvoří na míru vašim potřebám, o vaší firmě se tak dozví tisíce lidí. Nebo u vás můžeme uspořádat například workshop nebo Zonquiz, stejně jako jsme to dřív udělali například v YoCafé. Připravíme zajímavé přednášky, akci zpropagujeme a přivedeme k Vám nové zákazníky. Vše zařídíme po domluvě s Vámi tak aby akce proběhla hladce.

Ať už jste si u nás na podnikání půjčili, nebo jste investor s vlastním podnikem, neváhejte a zkuste to s námi na Zonky.

Sdílet článek