Zonky podpoří svou dlouhodobou růstovou strategii. Od prvního září zahájí novou úpravu poplatků pro investory, kteří…
Zonky podpoří svou dlouhodobou růstovou strategii. Od prvního září zahájí novou úpravu poplatků pro investory, kteří přes tuto platformu investují do půjček ostatních lidí. Pro většinu investorů se ovšem ani po prvním září nic nezmění. Služba Zonky, která patří do finanční skupiny PPF, věří, že se jí podaří zvýšit objem půjček a příležitostí pro investory.
Text: Zonky, Foto: Profimedia, Jitka Halířová
Zonky má dlouhodobou strategii a tu nyní podpoří novým opatřením: místo jednoho poplatku, který dnes investoři odvádí ve stejné výši bez ohledu na rizikovost investice, se ocenění investic nově diverzifikuje. Zatímco nyní je ve všech případech poplatek ve výši jednoho procenta investované částky, od prvního září bude variant osm, které budou odstupňované od 0,20% až po 5%.
U půjček s lepším ratingem, které představují méně rizikové investice, bude nově poplatek pro investory nižší. Naopak u nejrizikovějších investic se poplatek navýší.
„Pro většinu půjček zůstane poplatek na stejné úrovni nebo dokonce bude ještě nižší než dnes,“ říká finanční ředitel Zonky Jiří Humhal s tím, že společnost na této změně pracovala několik měsíců.
Dosavadní úprava byla nastavená pro rozjezd nové služby. Od té doby Zonky potvrdil svou životaschopnost a přechází do fáze růstu. Velmi úspěšná je například aktuální kampaň Zonky. Společnost chce dál investovat do podobných projektů a s tím souvisí i potřeba změnit poplatkovou politiku.
„Dlouho jsme přemýšleli, jak nově nastavit tyto podmínky tak, aby se jednalo o dlouhodobý krok a nemuseli jsme jej brzy znovu měnit,“ vysvětluje Humhal.
Od novinky si Zonky slibuje nejen potvrzení stability a další rozvoj společnosti, ale také možnost pokračovat v úspěšné marketingové kampani, která se nedávno rozjela v celém Česku a má jednoznačně pozitivní výsledky. Od jejího začátku 9. května se počet žádostí o půjčku na online tržišti Zonky v průměru zdvojnásobil.
„Míříme k tomu být největší P2P finanční službou v České republice a potom i na světě. Proto, abychom se jí mohli skutečně stát, a růst dál, je třeba ještě navýšit investice do reklamy. Stávající poplatková politika nám to nedovoluje,“ říká ředitel Zonky.cz Pavel Novák.
Společnost nechtěla zvýšit poplatky pro lidi, kteří si přes Zonky půjčují, protože jejím primárním cílem je zůstat atraktivní pro své klienty-investory a nabídnout jim dostatečné množství žádostí o půjčky.
Díky nové struktuře poplatků pro investory bude možné dále rozvíjet marketingové aktivity a díky tomu podstatně navýšit objem půjček, do kterých mohou investoři vkládat své peníze.
Druhým cílem, který Zonky změnou sleduje, je také zvýšit atraktivitu nejméně rizikových půjček pro investory.
„Chceme investorům umožnit investovat větší prostředky, aby mohli ve výsledku dosáhnout na ještě vyšší výdělek, než je tomu dnes,“ dodává Humhal.
Nyní totiž připadá na investora v průměru investice okolo 30 tisíc korun, jakmile se ale zvýší objem žádostí na tržišti půjček, naroste i množství příležitostí pro investory, kteří si nakonec budou moct vydělat více peněz.
Nová struktura poplatků platná na nové půjčky od 1. 9. 2017
Rating | Úrok* | Poplatek* |
A** | 3,99% | 0,20% |
A* | 4,99% | 0,50% |
A++ | 5,99% | 1,00% |
A+ | 8,49% | 2,50% |
A | 10,99% | 3,00% |
B | 13,49% | 3,50% |
C | 15,49% | 4,00% |
D | 19,99% | 5,00% |
pozn.: * – p.a.