Doba se mění, technologie se vyvíjejí a vše se postupně přesouvá na internet. Módní odvětví, které je s ročními tržbami…
Doba se mění, technologie se vyvíjejí a vše se postupně přesouvá na internet. Módní odvětví, které je s ročními tržbami téměř 500 miliard dolarů jedno z nejrychleji rostoucích, není pozadu. Toho si všiml také Valentýn Nohavica, zakladatel e-shopu Ecokorek.
V dnešní internetové době najdeme mnoho e-shopů prodávajících zákazníkovi naprosto cokoliv od potravin přes nábytek až po módní doplňky. Lidé nakupují online stále víc a já osobně nejsem výjimkou. Proto jsem ráda, že mezi Zonky místy nově vítáme také internetové obchody.
Valentýne, ty jsi nedávno založil svůj vlastní e-shop, že ano? Jak bys mi ho ve zkratce představil?
Na mém e-shopu můžete najít doplňky z dubu korkového, jako jsou kabelky, batohy, peněženky, opasky, pouzdra na brýle, obaly na mobil, hodinky, ale i šperky. Na své si přijdou nejen ženy, ale i muži.
To zní jako obchod, ve kterém bych si ráda nakoupila. Korek je ovšem dost netypický materiál. Jak tě napadlo pracovat zrovna s ním?
Chtěl jsem najít něco výjimečného. On totiž Ecokorek není první e-shop, který jsem založil. Poprvé jsem o vlastním obchodě přemýšlel v roce 2016. V té době jsem studoval na střední škole a přemýšlel nad tím, že nechci být zaměstnanec. Hledal jsem odvětví, ve kterém bych mohl začít podnikat a uspět. Po roce jsem si založil svůj první e-shop s módními doplňky, ty ale byly dostupné na mnoho webových stránkách.
Tak jsem brouzdal po internetu a narazil jsem na korkový materiál, který mě hned oslovil nejen svým vzhledem, ale i kvalitou. Portugalský korkový materiál je totiž velice lehký, dá se snadno umýt a navíc je eco-friendly. Díky různé textuře korkového materiálu je každý produkt jedinečný, nestane se tak, že byste potkali někoho s naprosto stejným doplňkem. Moc jsem tedy neváhal a tento rok jsem spustil svůj druhý e-shop, tentokrát s módními doplňky z tohoto materiálu.
To je zajímavý příběh. Založit dva e-shopy za tak krátkou dobu chce určitě odvahu a podnikatelského ducha, i tak to ale je nelehká výzva. Obzvlášť v módním odvětví, které je tak rozsáhlé. Co bys řekl, že je na vlastním podnikání to nejtěžší?
Samotná správa e-shopu těžká není, webové stránky si upravuju sám. S celým spuštěním mi ale pomohla moje rodina a přítelkyně. Nejtěžší na podnikání je podle mě prorazit na trh s něčím, co lidé ještě neznají, jako je právě korkový materiál. Lidé znají korek hlavně jako korkovou zátku na láhev od vína a diví se, že z něčeho takového jde udělat například kabelka.
A co chystáš dál? Máš nějaký plán do budoucna? Třeba expanzi?
Do budoucna určitě plánuji navštívit s e-shopem veganské festivaly a rozšířit i celkově nabídku produktů. Dále chci umožnit dodání do více zemí, nejen do Česka a Slovenska.
Do projektu Zonky místa se nově mohou přihlásit nejen lidé, kteří si u nás půjčili na vlastní podnikání, ale také naši investoři. To je i tvůj případ, že ano?
Ano, přesně tak. Já Zonky používám k investování peněz z mého podnikání, udržuji si status superinvestora. Je to skvěle propracovaný investiční systém, s kterým jsem nadmíru spokojen.
Mám pro tebe ještě jednu otázku. Máme tady spoustu lidí, kteří o založení vlastního podnikání přemýšlejí. Měl bys pro ně nějaký tip?
Tip? Nikdy se nevzdat a jít si za svým snem! Pokud máte nějaký dobrý nápad na vlastní podnikání a už dlouho přemýšlíte, zdali ho zrealizovat, tak jděte do toho, ale samozřejmě předem si udělejte i svůj podnikatelský plán. Hlavní je, že život máme jenom jeden, tak proč plýtvat čas váháním a odkládáním? Šanci uspět má každý. Moje vstupní investice na založení e-shopu bylo okolo 10 000 Kč i včetně zboží, regálů, expedičního materiálu a webových stránek, které jsem si dle návodů na YouTube udělal a zpracoval sám.