Jsme společným dítětem dvou silných hráčů na poli mobility – Škody Auto Digilab a LeoExpressu. Seznamujeme…
Jsme společným dítětem dvou silných hráčů na poli mobility – Škody Auto Digilab a LeoExpressu. Seznamujeme majitele nevyužitých vozů s řidiči, kteří automobil potřebují jen na přechodnou dobu. Třeba dodávku na odstěhování staré skříně, kabriolet na romantický výlet pod letní oblohou či auto na rodinnou dovolenou s kupou dětí a zavazadel.
Co pro vás osobně znamenají technologie?
Na HoppyGo technologie umožňují propojovat majitele aut s lidmi, kteří si je chtějí vypůjčit. Díky tomu člověku stačí mobilní telefon a má přístup k 1 500 vozům v nabídce. Technologie nám navíc umožňují inovace, jako je třeba chystané odemykání aut telefonem.

Jak byste definoval slovo inovace?
Inovaci vnímám jako usnadnění nějaké všední či dokonce každodenní činnosti. V případě HoppyGo je to propojení lidí za účelem sdílení vozu a maximální usnadnění celého procesu výpůjčky. To také znamená, že má díky HoppyGo každý člověk možnost si na jakoukoli příležitost vypůjčit ten nejvhodnější vůz, což nikdy dříve takto jednoduché nebylo.
Co byla nejdůležitější věc, kterou si firma pod vaším vedením prošla?
Nejdůležitějším okamžikem bylo loňské spojení HoppyGo a SmileCar — dvou největších poskytovatelů carsharingu v Česku. Díky spojení dokážeme nabídnout naprosto bezkonkurenční nabídku vozů a mimo jiné také těžit z technologického zázemí inovačního centra ŠKODA AUTO DigiLab.
Jaké cíle a sny máte spojené s vaší firmou?
Chtěli bychom zefektivnit automobilový provoz až do té míry, že každý člověk bude mít vždy k dispozici vhodný vůz a zároveň nebudou na ulicích zbytečně stát nevyužitá auta. Jen v Praze je 1,1 milionů registrovaných aut, ale zároveň jen 700 tisíc lidí s řidičským průkazem, čili i kdyby všichni řidiči nasedli najednou do svých aut, stále v ulicích zůstane 400 tisíc bezprizorních aut bez řidiče. Jedním z viníků dopravních zácp ve městě je dlouhé hledání parkovacích míst. Utilizace vozového parku skrze carsharing tento problém řeší. Naším cílem a snem tedy je, aby lidé (i díky nám) maximálně efektivně využívali auta, která již ve městě jsou, a nepřidávali do nich další. To by přirozeně mělo pozitivní dopad na život ve městě, životní prostředí i komfort lidí, kteří se ve městě pohybují.
Jaké slovo vystihuje Vaši firmu
Jízda
Jan Charouz, CEO HoppyGo