Spousta lidí v poslední době přemýšlí nad životní změnou. Chtějí být svým vlastním pánem a přemýšlejí nad…
Spousta lidí v poslední době přemýšlí nad životní změnou. Chtějí být svým vlastním pánem a přemýšlejí nad podnikáním. Začátky ale bývají těžké a při podnikání to platí dvojnásob. Šance na úspěch ale rostou, pokud nechybí nadšení, vytrvalost a především dobrý plán.
Jak začít podnikat? Otázka, kterou si klade každý, kdo má zájem vydat se vlastní cestou. Správný návod, jak podnikat, neexistuje. Každý, kdo dosáhl úspěchu, šel svojí cestou a dělal věci, které by mu ostatní nedoporučili. Je však několik kroků, které vás nasměřují správným směrem.
Kdo je připraven, není překvapen
Základem pro obchod je mít co prodávat a mít komu to prodávat. Ujasněte si proto, jaký produkt či službu budete nabízet a kdo by měl být kupcem. Určete si okruh potenciálních zákazníků, kteří produkt potřebují.
Nečekejte, rozvíjejte
Zisk je jistě jedním ze znaků a také cílů úspěšného podnikání. Je to ale zároveň výsledek předem stanovené obchodní strategie. Ta počítá jak s tím, že peníze přicházejí, tak s tím, že určité prostředky je třeba také investovat. Jak na samotný rozjezd vašeho byznysu, tak i na pozdější inovace a rozvoj.
Čtěte také: „Změna životního stylu je dovedla k podnikání“ ⇒
Snižte rizika na minimum
Součástí dobrého obchodního plánu je také analýza rizik. Ujasněte si, jaká by mohla být vnitřní rizika projektu, tedy ta, která můžete sami ovlivnit. A která rizika hrozí jako vnější — například právní prostředí nebo konkurence. A stanovte si opatření k minimalizaci těchto rizik.
Dívejte se kolem sebe
Když máte rozmyšleno, jaké zboží nebo službu nabídnete a komu, důkladně se podívejte kolem sebe. Porovnejte svou nabídku s těmi, které na zákazníky cílili před vámi. Zamyslete se přitom, v čem máte výhodu. Nabízíte kvalitnější zboží? Dokážete službu nabídnout výhodněji nebo rychleji? Pak to zákazníkovi řekněte. A hodně nahlas.
Buďte vidět, buďte slyšet
Možností, jak o sobě a svém zboží dát vědět, existuje celá řada. A zdaleka ne za všechny budete muset platit horentní sumy. Začínající podnikatel by si měl především osvojit základy online marketingu.
Čtěte také: „Žijte svůj americký sen v Česku“ ⇒
Na internetu jsou všichni
Pokud přece jen máte vyhrazené peníze na propagaci, zaplatit si můžete například online reklamu na nejrůznějších webových stránkách, kam si můžete například nechat umístit bannery, reklamní minispoty nebo své logo. Efektivní mohou být také PR články šité na míru, které zpravodajské servery svým čtenářům nabídnou mezi běžnými příspěvky.
Trpělivost úspěch přináší
Buďte trpěliví. Držte se stanoveného plánu, který jste si na počátku sestavili. Jděte vytrvale krok po kroku. A pokud narazíte na překážku, neklesejte na mysli, ale překonejte ji! Tak si postupem času vytvoříte vlastní krizové scénáře, které budete umět aplikovat na konkrétní situace ve vašem podnikání.
Na Zonky si už stovky lidí půjčili peníze na rozjezd kavárny, fitness centra nebo třeba tetovacího salonu. Dalším můžete být i vy.