7. února 2019

Slušnost je komodita nejen v autoservisu

Tereza Sládková

Františka Hoppeje z Mníšku pod Brdy můžeme označit jako takového doktora aut, pro kterého je poctivost na prvním místě. Nejspokojenější je, když se jeho zákazníci vracejí nejen kvůli opravě aut, ale i na kus řeči. Třeba i o Zonky.

27 km jihozápadně od hlavního města, na úpatí Brdského hřebene, se nachází město Mníšek pod Brdy, kam vedou mé kroky. Do Františkova autoservisu. Naštěstí na svém autě nepotřebuji žádné opravy, přesto se na rozhovor velice těším. František totiž patří k těm odvážlivcům, kteří opustili teplo svého zaměstnání a vrhli se zpříma do vlastního podnikání.

No úplně tak zpříma to zas nebylo. (smích) Nelze odejít ze zaměstnání a otevřít někde vrata a čekat. Vše se musí dobře naplánovat. Jinak se člověk vrhá spíš do jámy lvové než do vlastního podnikání.

Zákazník musí mít pocit, že přišel mezi profesionály.

Otevřít autoservis jsem se rozhodl již velmi dávno. Může to být i klidně deset let. Byl jsem vždycky zaměstnanec a musel jsem poslouchat své nadřízené. Ne že by se mi to nelíbilo, ale… Auta opravuji přes dvacet let a troufám si říct, že jim rozumím. Opravoval jsem kamiony, autobusy i osobní auta. Víš, Teri, ona si spousta majitelů firem svých zaměstnanců neváží a mnohdy i problematice oprav nerozumí.

A to tě asi zvedlo z pomyslné židle a začal jsi jednat. Takto jsi dál pokračovat nejspíš nechtěl. Jak vidím, podpora manželky ti v celém tvém snu asi dost pomohla. Je fajn mít vedle sebe parťáka.

Přesně tak. S tím naprosto souhlasím. Manželka je mi velikou oporou nejen v práci, ale především v životě. Pomáhala mi i hledat prostory k otevření autoservisu. A řeknu ti, že to nebylo vůbec jednoduché. Prostory v Mníšku pod Brdy jsme našli úplně náhodně. Byl to starý inzerát, v který jsme ani moc nevěřili. No a pak jsme si s panem majitelem objektu velice padli do oka a bylo.

Tedy moc nebylo. Přišla další meta – finance.

Manželka je mi velikou oporou nejen v práci, ale především v životě.

No jo, bez financí to asi nejde. Jelikož jsme tady dnes ale spolu a jsme obklopeni mnohými stroji, nářadím a vším možným, tak jsi finanční podporu získal asi přes Zonky.

Ano, ano. Peníze jsem velice rychle získal od Zonky. Koupil jsem za ně potřebné stroje pro servis, vybavení, diagnostiku a podobně. Jinak velkou část vybavení k mé práci jsem kupoval v průběhu let, dávno před tím, než vše začalo. No a letos v březnu to bude rok, co jsem autoservis otevřel. Dílna má tři stání a velké parkoviště venku. Auta na opravu objednávám tak, abych na každé měl dostatek času. Vždy zákazníka informuji předem, kolik oprava bude stát a kolik času to zabere. Zákazníci svá auta potřebují a to je priorita. Tedy musím být rychlý a přesný při opravě. A samozřejmě udělat to dobře a eliminovat možnost reklamace. Taky chci být k zákazníkovi vždy upřímný, ať ví, na čem je od začátku, a důvěřuje mi. Každému zákazníkovi se věnuji dle potřeby s maximálním nasazením. Do toho patří nejen oprava auta a vysvětlení problematiky, ale občas se bavíme i o různých věcech ze života. Upevní to vztah a respekt k zákazníkovi a obráceně. Určité věci se pak řeší snáz.

Františku, na mě to vše působí dobře a správně. Líbí se mi tvůj přístup k práci a vlastně i celkově k životu. Z rozhovoru je patrné, že rád o věcech přemýšlíš. Tak mi prosím prozraď, zda máš nějaké plány nebo sny do budoucna.

No to si piš, že mám. (smích) Do budoucna chci mít firmu, do které budou zákazníci chodit rádi i na kafe a „pokec“. Budou především spokojeni s mými službami. To však obnáší hodně práce. Ať už to je práce na prostorech, kde chci zefektivnit dílnu a postupy při opravách, nebo neustálé učení se novým věcem. Tedy krok s dobou a snaha poskytnout zákazníkovi maximum. Nejen opravit auto. No a pak chci zaměstnance, kterého tedy zatím nemám, ale je třeba. Mám určitou představu a moc si přeji, aby to byl člověk podobně smýšlející, jako jsem já. Jsem ctižádostivý a náročný na všechno. Také vím, co chci a co ne. Opravuji značky všech aut na našem trhu. Dokonce jsem neodmítnul opravit vozík zdravotně postiženého, mamince defekt na kočárku nebo paní opravit jízdní kolo pro dceru. Zákazník musí mít pocit, že přišel mezi profesionály. Musíme vědět, co říkáme a proč.

Pokud jste také profesionál v oboru, chcete pracovat ve svém a máte odvahu a chuť udělat v roce 2019 životní změnu, neváhejte a zkuste to s námi na Zonky. My vám s tím rádi pomůžeme.

Sdílet článek