15. března 2019

Pojištění pod palcem! Neplaťte už ani korunu navíc a získejte nejlepší pojistku

Michaela Brodecká

Jsme online chytrá správa pojištění DOK – mujdok.cz. Náš cíl? Všechny pojistky z kterékoli pojišťovny přehledně pod palcem na jednom místě. Jak to zvládneme? Programujeme a neustále zlepšujeme chytrý algoritmus, který umí smlouvy rozložit na nejmenší prvky a tak je vzájemně srovnat napříč trhem a pojišťovnami. Zákazníkům stačí pouze smlouvy uložit, nebo nám dát svolení pro získání smluv přímo od pojišťoven. My se postaráme o digitalizaci, ohodnocení, doporučení, hlídaní všech důležitých dat i případné protinabídky. Bez navolávání a nátlaku, online, srozumitelně a jednoduše.

Co pro vás osobně znamenají technologie?

Technologie jsou dnes bezesporu hlavním hybatelem inovací. Pro mě osobně nejčastěji znamenají zjednodušení, zrychlení ale i zpříjemnění kažodenního života. U nás technologie prakticky umožňují existenci DOKu. Právě pomocí nových technologií zefektivňujeme makléřskou práci a a můžeme tak mnohem více zdrojů soustředit na to podstatné: zvýšení hodnoty a bezpečí pro naše klienty. Schválně nezmiňuju ušetření peněz, protože i když často zákazníkům peníze ušetříme, tak u naprosté většiny pojištění se nejedná o to nejpodstatnější. Slovy zákazníků: nejdůležitější je být “dobře pojištěný”. To znamená, že mám pokryta nejčastější a nejdůležitější rizika s dostatečným limitem a to vše tím nejlepším produktem na trhu, přesně podle mých aktuálních potřeb. Nechceme uživatelům ušetřit pár korun ročně, aby pak při lámání chleba, tedy při pojistné události, hrozilo neplnění.

Jsou Češi technologicky napřed, nebo pozadu proti ostatním státům?

Rozhodně napřed. Myslím, že přirozeně rádi zkoušíme nové věci, navíc máme obrovskou základnů technologických bláznů, kteří nejen zkoušejí, ale i vytvářejí. Stačí se podívat například na chytré hodinky a kolik lidí je u nás nosí. Adopce inovací a nových věcí ale často naráží na relativně tradiční podstatu zbytku populace – zvláště potom v konzervativních kategoriích jako je bankovnictví, nebo například pojištění:). Pro ilustraci: existuje nesmírný nepoměr mezi využitím platebních karet a hotovostí, kde jsem hluboko pod evropským průměrem a oproti tomu na bezkontaktní platby, u kterých jsme druzí na světě v adopci této technologie.

Smyslem DOKu je vytvořit nový standard toho, jakým způsobem chtějí spotřebitelé řešit pojištění a to nejen v ČR

Co byla nejdůležitější věc, kterou si firma pod vaším vedením prošla?

Vzhledem k tomu, že jsme teprve začali (pozn. srpen 2018), tak to bude určitě získání investice, kterou jsme před nedávnem obdrželi (pozn. 100mio CZK pro rok 2019). Bez dostatečného kapitálu by totiž nikdy DOK nemohl obstát před náročnými zákazníky.

Jaké cíle a sny máte spojené s vaší firmou?

Příliš mnoho a obrovské! Smyslem DOKu je vytvořit nový standard toho, jakým způsobem chtějí spotřebitelé řešit pojištění a to nejen v ČR. Chceme být synonymem chytrého pojištění. Neustále hledáme, jak by naše služba řešila nejzávažnější problémy klientů a zároveň všem ukazovala, jaký je moderní a správný přístup k pojištění. Všude tam, kde není potřeba lidské práce se snažíme využívat nejnovější technologie a zajistit tak co největší efektivitu. Věříme, že právě díky tomu se nám podaří rozhýbat relativně zkostnatělý trh a přinést novou hodnotu zákazníkům. I proto se u téměř každé změny bavíme s klienty a kontrolujeme, jestli jsme opravdu vytvořili dostatečně srozumitelně to, co bylo opravdu záměrem. Každý podnět bereme vážně.

Jaké slovo vystihuje vaši firmu?

Jedno? To asi nedám:). Interně se nám zažilo – Chytrá správa pojištění, možná tedy právě chytré pojištění. Všichni máme chytré telefony, domácnosti nebo již zmíněné hodinky. Myslím, že je na čase mít i chytré pojištění. Co si pod tím představit? Pojištění, které se přizpůsobuje mojí situaci. Vždy mu rozumím, vím kde najdu všechny informace a mám jistotu, že platím za aktuálně nejlepší produkt na trhu. A právě to je smysl DOKu. Hlavní problém pojištění není totiž v nabídce na trhu, ale její srozumitelnosti a dostupnosti.

Aleš Žárský, CEO DOK

Sdílet článek